torsdag 23 oktober 2014

Lejonmamma, det är jag det.....

Innan jag fick barn sa jag ofta att jag skulle bli en höns-mamma eller lejon-mamma. Det har visat sig att jag är både och. Båda sidorna har visat sig starka under åren och jag tror på en balans även i det som allt annat.
Bilden finns ute på nätet 

När barnen behöver mig finns jag där för att vårda och ta hand om dom. Jag ser på i deras utveckling och steg dom tar. Puttar lite lätt i rätt riktning (hoppas jag) och om något händer kommer mitt beskydd och jag ger dom möjlighet att vara hos mig för tröst och förståelse. När faran och elakheter kommer finns det inget slut på mitt vrål. (så se upp med att vara elak mot mina barn ;-) ) 

Härom dagen dog min dotters hamster och hon fick första gången känna på sorg och vad det är att förlora någon som man håller av väldigt mycket. Som lejonmamma tog jag tag i henne och torkade hennes tårar. Fanns där så länge hon behövde och släppte iväg henne när hon kände att hon ville. För att själv sitta och titta på hur hon gick igenom det, stolt och rakryggad, precis som en lejon-mamma.

<3
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar