torsdag 10 september 2015

Me-time

Jag har mina stunder, när jag bara umgås med mig själv. Jag har lärt mig att tycka om att umgås med bara mig själv och nu trivs jag i mitt sällskap.
Innan jag lärde mig det var jag nog ett ganska tråkigt, rastlöst och oroligt umgänge. jag kan ju tycka det ter sig lite konstigt att man inte trivs med sig själv i ensamhet eftersom jag hänger med mig själv hela dagarna. Nu för tiden hittar jag på massa saker. Yogar, läser, går promenader, fikar och shoppar helt i min ensamhet. Oj vad bra saker som kommer fram då. från att tänka jag är inte riktigt klok som ska göra saker själv till att oj vad jag egentligen är klok.

Vi pratar så mycket om möten och att umgås socialt men sällan umgås med bara sig själv. Me-time är nu en del i mitt liv och då när det faller på och familjen inte har tid med mig, då passar jag på minsann.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar