söndag 19 maj 2013

Möten som består

Jag träffar så mycket människor hela tiden och framförallt i mitt arbetsliv både som anställd och egenföretagare.
Att minnas alla är svårt men vissa möten består.
I torsdags kvar det en kvinna inne i butiken som var runt 70 år. Hon var på besök i Stockholm och hittade till oss. Under ca 20 min delade vi livserfarenhet, tankar och glädjestunder, vi han prata om jobbiga perioder i livet och om att göra saker man tycker om.

Hon hade bott i 9 länder och jobbat med det hon älskade en stor del av livet. Och att hon älskade sitt liv, det syntes. När jag var tvungen att jobba vidare tackade vi båda för samtalet och önskade varandra lycka till med allt framöver.

Jag kunde inte annat än att se det som att hon kom fram till just mig för att berätta något, en sak jag länge funderat på. Tack okända kvinna för ett möte jag kommer minnas länge. 
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar