torsdag 12 september 2013

Tankarnas återvändsgränd.

I hela mitt liv har jag brottats med tankar och funderingar. Undrat, sökt och önskat. 
Funderat på livet, himlen och kraften som finns. Jag har legat vaken om nätterna för att jag funderat på ondska och orättvisa. Jag har fnittrat och skrattat åt tankar fyllda av lycka och glädje.
Under hela mitt liv har jag haft ordet varför i mitt huvud. Varför är det så? Varför väljer människor så? 
Dom senaste åren har jag tagit meditation och böcker till hjälp och nu även yogan. Inte för att jag får svar på alla mina frågor utan jag får ett redskap som hjälper mig själv att välja hur jag ska se på mina tankar och funderingar.
Och det är stort, iallafall för mig. För det gör att jag inte fastnar i en återvändsgränd utan hittar tillbaka igen och det är så skönt.
Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar