torsdag 24 oktober 2013

Gongmeditaion- min upplevelse och tolkning

I förrgår var jag på en gongmeditaion. Underbart att ligga och ta emot vibrationerna och ljudet som nästan bedövar. Stunden var väl behövlig och rätt i min resa jag gör just nu. När jag låg på mattan fick jag bilder och ord till mig hela tiden. Jag fick se och känna helt nya saker som jag behöver ta till mig och förstå. för att lyfta kom en stor örn och grep tag i mg över axlarna för att visa vägen. Han visade mig jorden och det som händer där. Vissa delar är mörka, nästan svarta och jag kände både sorg och ondska när jag såg dom områdena. Andra dela glittrade och lös och jag kunde känna ljuset och kärlek.
Kontrasterna var för att påminna om att det alltid finns 2 sidor och det är en kamp mellan mörker och ljus. Och ännu mer just nu, det händer så mycket  i världen som jag inte änns förstår. Men det jag förstår är att jag måste hjälpa till att sprida ljus. Att även jag är en viktig del och har mitt egna uppdrag här i livet.

När jag slår upp Örnen hittar jag en text som förklarade så mycket:
Örnen står för mod, frihet och högre seende. Lyft och flyg vidare,var inte rädd. Modet du behöver för att gå vidare finns inom dig. Framtiden ligger öppen, släpp det gamla och gå vidare. Din inre visdom leder dig rätt. Var inte rädd!
Var inte rädd.... Ja det är nog det svåraste av allt.
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar