torsdag 31 oktober 2013

Orden som inte kan bli sagt...

Jag har något jag måste skriva, något som vill ut. det kryper i kroppen och jag sitter varje dag med tangenterna under fingrarna. Jag vet att det finns en text jag vill dela med mig av. Ord som känns viktiga att säga. men jag kan inte få fram dom, det är som ett tomt hål, ett rum utan väggar, en röst utan ljud.
Jag låter det ta sin tid, låter mig fyllas av det som ska bli skrivet. När tiden är mogen ska jag ta fram alla ord som finns men tills dess få det vara en skavande sten, en orolig del inom mig, en sockerdrickskänsla i fingertopparna. En längta och en sorg för att jag inte får fram texten som ska bli sagt. 
/Linda

1 kommentar:

  1. Vet du... Känner igen mig... Skulle vara mysigt att babbla av oss nån dag. Kram

    SvaraRadera