fredag 30 maj 2014

En tripp till Vattumannen gav en annan syn än jag tänkt.

Idag var jag och min dotter inne på Vattumannen för att köpa en sten till henne. Hon fick välja helt fritt och ta en till sig själv och en till hennes bror. Efter mycket plockande, kännande och tittande hittade hon sin egen sten. Lapis lazuli.
En skyddssten som inger mod och stärker synförmågan om den bärs regelbundet och öppnar upp medialt och är en bra meditationssten. Kan användas på tredje ögat och halschakrat. 
När det var klart började hon samma process ned sin bror. Tog upp en efter en, la dom i handen och lade ner dom. För mig var det var det otroligt att få se. Jag är så glad att jag fick vara med i denna stund.
Vad fick sonen då? Jo, hon valde en sten som är bra att förstå meningen med livet, sätta upp mål och nå dom och bra till visualisering. Precis det vi pratat om mycket här hemma sista tiden. Detta var en svart obsidian.
Själv gav jag mig en present jag väntat länge på. Tarotkort jag för ett tag sedan fick möjlighet att testa på. Så spännande...
Det är nog inte en tillfällighet att detta kort dök upp som första kortet jag tog.
Det finns ett namn som cirkulerat runt mig ett par år och det är nog dax att lägga korten i väskan för att träffa henne i verkligheten med. Jag tror att hon är den som kommer lära mig det jag behöver med ett verktyg som detta.

Så spännande,
Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar