fredag 23 maj 2014

Mitt hjärta blir varmt

När jag och dottern kom till skolan idag följde jag henne in på gården. Vi småpratar om helgen och vad vi ska hitta på. Helt plötsligt hör vi ett gäng tjejer ropandes och springer över gården till henne och där möts hon av skratt och kramar. Vänner som väntat på henne och vill veta vad hon gjorde kvällen innan. Någon drar försiktigt i hennes hår och säger att det är så fint, en annan visar stolt upp att dom har nästan lika kläder idag. Det blir fnitter och skratt och dom säger att hon ska komma bort till dom sedan.
Själv står och och beundrar dessa kärleksfulla, glada och varma hjärtan. När vi går in för att lämna väska viskar min dotter lite tyst, det känns bra att alla blir glada när jag kommer. Tänk om alla fick ett sådant välkomnande när vi kom till jobbet eller skolan....

Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar