lördag 14 mars 2015

Finna ännu en del av sig själv...

Alla dessa möten är som ett pussel och igår blev det ett som lade en saknad bit. Mitt i en kopp te kom frågan upp -om vi inte hade alla präglingar av föräldrar, inte av sina äldre generationer, inte sin skoltid, inte av sin familj idag och inte av det livet vi har nu. Om man skalar av lager på lager och hittar den innersta kärnan. Och vi fick måla en tavla om vem vi är. Vem är vi? Mitt svar kom så fort att jag inte hann tänka. Bohemian...
Jag går in på instagram och hittar en bild Malin Berghagen lagt ut tidigare på dagen... Betydelse som stod där: Bohemian (n.) Gypsy. Wanderer. A person, musica, artist or writer who lives free spirited life and believes in truth, freedom and love.
Då lossnade det och tårarna rann. Jag googlar, jag läser och tar in. Det här är en del av mig jag saknat så mycket...
Linda

2 kommentarer:

  1. ❤️ fint skrivet Linda

    SvaraRadera
  2. Varje dag, vecka, år fylls av händelser som blir till livets pusselbitar. Att upptäcka att de ibland passar ihop och hittar sin plats är magiskt.
    Kram
    Lena/ mellanhimmelomylla.blogg.se

    SvaraRadera