torsdag 28 maj 2015

Mitt lyckliga liv

Jag slås allt som ofta hur lyckligt lottad jag är. Jag har allt jag någonsin kan önska mig. Finaste familjen, finaste föräldrarna, finaste vännerna, finaste huset och bästa jobben. Och dom senaste veckorna har jag haft ett skutt i fötterna, värme i hjärtat och ett yvigt hår som visar att det finns närhet till skratt.
Det är en spiral som bara stegrar och den ena dagen blir bättre än det andra. 
Senaste tiden har jag fått sms som gör mig överväldigad av orden. Och möten med människor som kan fylla ett hjärta utan problem. Det är just det jag menar, jag har så det finns och blir över för hela mitt liv. Så dom dagar då livet känns trist och jobbigt är det inte svårt att känna sig älskad. För det är bara att plocka ett ögonblick eller ett ord som finns i min brunn och låta det ta så mycket större plats.
Och jag önskar så att jag kunde ge dig detsamma.
/Linda 

2 kommentarer:

  1. Härligt Linda! Det är viktigt att vi gör bra val här i livet. Att man stannar upp och känner tacksamhet för det man har. Så skönt att komma till insikt om hur bra man har det. Känner så igen mig. Tack för fina ord. Kram💕

    SvaraRadera
  2. Låter underbart och faktum är att vi alla nog har mer att vara lyckliga över än vi kanske tänker på
    Tack för kloka ord.
    Allt gott )O(

    SvaraRadera