fredag 28 mars 2014

Jag fick det jag bad om....

Hej alla fina!
Veckorna går fort och jag har haft fullt upp med livet som ni redan vet. I måndags åkte jag iväg för att köpa möbler mm till mitt nya kontor och lagom när jag ska bära in stolar trampar jag snett och 1 vecka med kryckor blev mitt liv. Från att ha full fart så hamnade jag i en stilla värld med frustration, smärta och tristess.

Igår satt jag med en god vän som kom över för att "roa" mig lite över en kaffe och hon frågade mig vad jag skulle lära mig av detta? Sur och frustrerad kunde jag inte svara. Men inatt klickade det till när jag låg vaken och försökte hitta en bra vinkel för foten. 

Vet ni vad? Jo, jag behöver inte tränas på att ha mycket att göra, jag behöver tränas på att njuta av att sitta still, bli effektiv i det jag gör just nu och inte massa saker på samma gång. Under förmiddagen i måndags sa jag nämligen i allt stress att jag behöver ta det lite lugnt och jag fick precis som jag ville. Kanske inte på det sättet jag tänkt mig men hur ska universum svara när jag ber om något och inte är tydlig nog. 
Men för att få mig att lyssna så behövs det något drastiskt. Nu är det bara att känna tillit till att allt är ok, att allt faktiskt är bra och att allt är som det ska var, trots värk och känsla av att vara inlåst.

Idag ska jag andas <3
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar