måndag 10 mars 2014

Yogagren nr 8

SAMADHI
total frid, du är ett med dig själv- Efter övning och många studietimmar om mig själv, timmar av yoga och en längtan större än mycket annat kommer jag till Samadhi. När mina alla sinnen flätas samman och jag är full av att vara jag, leva som jag, tänka som jag, visdom som är total härvarande. Jag är och det är min balans i livet för att gå på jorden och göra det jag är ämnad för att göra. Jag tror och hoppas att den dagen det sker är jag lika redo med att lära andra samma sak.
Jag vet att det är yogans högsta mål att nå och resan dit är lång och många når inte dit alls. Och kanske inte jag heller men tar jag steg varje dag, tittar mig i spegeln och ser i ärlighet vad jag gör för att vara där så är det bra nog för mig.

Att läst om dessa 8 stegen har varit lärorika, tankeväckande och större nyfikenhet på livet. Att fortsätta läsa och studera är ett faktum. Det är inget som bara flyter förbi utan här för att stanna och faktiskt kommer inte livet vara helt detsamma som innan.

Namaste
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar