söndag 28 september 2014

Att släppa taget om någon som varit så viktigt...

För många år sedan fick jag kort lagda och dom visade en person som var väldigt viktig för mig. -Ni kommer finnas för varandra tills den dagen ni lärt er en viktig sak av den andre och sedan kommer ni inte behöva varandra mer, var orden hon sa. Jag visste precis vad hon menade och bara genom dom orden fick jag en sorg av att veta att vi en dag skulle skiljas åt, en sorg som inte släppt.
Perioder har vi haft tät kontakt och andra lite lugnare. Men senaste året har jag känt att tiden är mogen att släppa. Och för en månad sedan gjorde jag det. I en egen liten ritual tog jag farväl släppte dig fri. Inte utan tårar men vetskap av att det inte fanns något kvar att hålla fast vid. För några dagar sedan sprang vi på varandra och den energi vi delat fanns inte där. Och även om jag kommer sakna dig är jag så glad att vi lärt oss det vi ska. Det var dax...Tack <3
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar