tisdag 23 september 2014

Gå varken fortare eller långsammare än din själ...

Jag har fått mitt liv av en orsak, ett syfte och en möjlighet till att göra något bra. Jag vill inte bara stanna upp i livet för att låta dagarna gå utan följa dom som om det är just den dagen som jag gör något för omvärlden.
Jag vill den dagen det är dags att lämna vidare nycklarna till någon annan kunna säga... -Jag har iallafall gjort..... Ja undra vad det blir jag kommer överlämna?
Livet är skört och ingen kan lova dig en dag i morgon. För mig är det viktigt att minnas det.

Det behövs inte mycket för att vi ska falla tillbaka på stress, tävlingar och ego-handlingar. Och sällan gör det oss gott. Stress försurar oss och ger biverkningar, tävlan att alltid jämföra oss med andra och ego att inte kunna se utanför oss själva. Låt inte det vara det vi söker.

Så efter en lång stund och en rad i en bok inser jag vikten av "gå varken fortare eller långsammare än din själ". Det är ju lite jobbigt när vi går vilse och ska finna tillbaka oss själva.

/Linda
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar