måndag 12 januari 2015

Att gå igenom en rädsla, tack Ola!

Rädslor finns, så är det bara och jag har och haft många i mitt liv. När jag tittar tillbaka inser jag att jag alltid varit rädd av mig.
Idag vet jag bättre och kan hantera det mycket lättare, men vägen har varit lång. För många år sedan mötte jag en klok man som gav mig många råd om livet och mig själv, han är idag en person som betyder så mycket för mig. Han är den som satte fart på mig att utmana mina rädslor och jag kommer vara evigt tacksam för allt han gjort. Utan honom skulle jag inte sitta med min rädsla jag går igenom idag, just nu. För jag hade aldrig varit där jag är om jag inte gjort det jag gjorde då.
Jag vaknade med ett ryck i morse och tog ett beslut som satte hela magen i gung. Jag utmanande mig och rädslan kom direkt och efterföljden var alla tänk om och vad om...
Som tur är backade jag inte utan tryckte på sändknappen och vips åkte ett mail iväg. Vad det stod där i spelar ingen roll, det viktiga är att jag gjorde det. Och såg rädslan, tittade på den och la den åt sidan. Jag kan inte annat än att bara känna glädje. Äntligen......

En stor kram till dig Ola, utan dig vore jag inte den jag är idag...
Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar