måndag 22 juli 2013

Jag lär mig att släppa taget

En av mina sämre sidor är att jag har lätt att bli frustrerad. Lätt att bli otålig när saker inte faller på plats. Inget jag är glad eller stolt över.
Jag har ett kontrollbehov men lär mig för varje dag att släppa taget och acceptera saker som dom är. Allt kan jag inte påverka och ska inte göra det heller. Vissa saker måste få ordna upp sig själv. 
Vissa saker behöver gro utan att jag är där för att se vad som händer.
Vissa saker får mig att bli effektiv och en som får saker gjort. 
Vissa saker kan jag nu välja och stå en bit bort från och titta på, iaktta för att se om det verkligen är som jag tror att det är. 
Men min lärdom är att allt inte handlar om mig, allt är inte menat till mig även om det är jag som står på mottagarens sida. Vissa saker kommer till mig för att jag själv ska få uppleva andras hinder och låta dom gå via mig. Den är svårast.
Men jag tänker släpp det, hur farligt kan det bli. Allt är som det ska vara.
Idag fick jag den erfarenheten igen och jag ger mig själv en klapp på axeln och säger bra gjort.
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar