måndag 1 juli 2013

Moder jord gör sig vacker...

Vi är lyckligt lottade i Norden, som har alla 4 årstider. Där vår moder jord visar sin fulla prakt. Vi har berg, slätter, hav och insjöar. Djupa skogar och ängar. 
Moder jord smyckar sig under årstidernas brytning för att visa hur värdefull hon är och för att vi ska vara rädd om henne.
Hon är det viktigaste vi har och vi ska värna om hennes kärlek. 
Förra vintern frågade min dotter vad rimfrost var och jag kunde inte annat än att påminna oss om att det är ett av flera sätt för att göra oss uppmärksamma. Jag sa att hon klätt upp sig och gjort sig fin för oss. 

Tidigt i morse när jag gick ut såg jag morgondaggen, blommor och vackert grönt runt mig, ljud av fåglar och en stilla vind. Jag tackar för allt skönt du visar oss just nu. All energi du ger oss och fyller oss med. Och för att jag får uppleva det.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar