måndag 19 augusti 2013

Jag såg något jag aldrig sett..

I helgen såg jag något jag inte sett förut. Jag satt på trappan i min hall och såg honom knyta sin sko, med tydlighet koncentrerade han sig att så det blir klart för att komma iväg. En kille på väg in i tonåren. Det blonda ruffset som alltid varit vilt, var nu fixat till rätta stilen och keps som kronan på verket. Jeans med rätt stuk.
Han tittar upp och ger mig ett leende och säger lite genant -mamma vad är det? Precis som han vet, kan läsa mina tankar, känna det jag känner.
I ögonen ser jag hans styrka, givmildhet och glädje. Jag ser inte en liten pojke, jag ser en kille som sakta växer upp och ska bli en man.
-Inget älskling, jag tittar på dig, svarar jag. Reser mig på och går till honom för att klappa honom på kinden.Tillsammans går vi ut till bilen för att åka iväg en sväng.
Och med sån stolthet i bröstet och kärlek i hjärtat åker vi iväg. Tänk att jag ska få följa honom hela livet.
Det finns en sång som berör mig så, som sätter ord på mina tankar. En sång jag satt min sons namn på. Lyssna, blunda och känn.

Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar