torsdag 8 augusti 2013

Tankar om kraftdjur och följeslagaren...

Jag läser om kraftdjur, följeslagare och djuret inom mig. Något som intresserat mig länge. Jag har alltid sagt att jag får vargen i mig, det infaller var 7 år för att vara exakt. Lite spännande när man tänker. När det sker hamnar jag i en utvecklingsfas, viljan att fly, flytta, börja på något nytt, känslan av att vara instängd, viljan att känna frihet.
Och när jag mediterar och ska möta djur så kommer det fram en varg.
Och nu börjar vargen visa sig för mig igen, små tecken och drömmar som återkommer för att jag ska förbereda mig för den tiden. Om jag räknar rätt är det under nästa halvår när det är som starkast. Jag läser om vargen som totemdjur och där står :

Vargen
Står för unika egenskaper, stolthet och nya tankar.
Du bär på många unika kvaliteter. Världen väntar på att få del av dom. Du behöver inte manifestera alla dina idéer men låt dom finnas utan undertrycka dom.
Möt dina medmänniskor med den stolthet du förtjänar!
Och när jag söker vad det står i boken djurens språk hittar jag:
"Praktisera världens visdom. Min gåva till dig är att få tillbaka det du gett till världen" Vargens visdom är enkel. "Det du ger är det du får tillbaka", säger vargen. T.ex väljer du utifrån rädsla, då kommer rädsla tillbaka, väljer du utifrån kärlek, då kommer kärlek tillbaka, väljer du att döma andra, då dömer andra dig, väljer du att hjälpa andra, då får du hjälp av andra. Se över ditt liv och tänk efter. vad är det du har gett till världen? Här gäller det att vara den vise man eller kvinna du i grund och botten är och praktisera världens visdom till fullo. Rädsla för vargar = tron på bestraffning/vedergällning/rädlsa för att få tillbaka det man gett till världen.
För första gången i mitt liv ser jag det inte som en plåga att "få vargen i mig"
Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar