söndag 2 februari 2014

Yogans gren nr 3...

ASANA

Kroppsställningar är den 3,dje grenen När jag yogade första gången var det vid soluppgången i Florida, på en handduk och havet som riktmärke. Sam Rao som höll i yogan hjälpte oss varje morgon den veckan att upptäcka nya saker om oss själva. Där fick jag lära mig att stå på huvudet och stolt kom jag hem till Sverige för att visa familjen. Jag visade krigaren och trädet, och kände att jag hittat rätt. Det tog mig 5 år att komma till en ny yogamatta men kroppen saknade det hela tiden. Visst finns det komplicerade ställningar och visst kan man knyta en knut på sig själv, men som någon klok människa sa en gång: yoga handlar inte om att röra vid tårna utan vad du lär dig på vägen ner. Så mitt råd till mig själv och (dig om du vill) låt din kropp visa vägen och utvecklas i yogans kroppsställningar som är rätt för dig.

Namaste,
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar