söndag 9 februari 2014

Yogans gren nr 4...

PRANAYAMA

4,de grenen är andningsteknik. Tänk att det ska vara så svårt att andas och ändå gör vi det hela tiden.Yogans grund är andningen och den är ack så viktig men jag glömmer hela tiden det när jag står på mattan. Som tur är blir jag påmind om det och när jag är i rätt balans mellan andning och ställningar så är yogan som bäst. Jag känner att jag kommer längre in i positionerna, känner mig starkare och orkar otroligt mycket mer.

För inte så länge sedan var jag hos Anna Fannberg där vi hade en kväll men andningsteknik. Där fick vi prova olika enkla övningar som visade på hur mycket vi faktiskt påverkas av hur vi andas. Riktigt spännande och jag rekommenderar det varmt att även du ska prova på det.

Jag själv tränar på att andas med hela lungorna, från botten och ända upp.

Namaste,
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar