måndag 24 februari 2014

Yogans gren nr 6

DHARANA
Koncentration -Ju mer jag läser om  yogans grenar desto mer vill jag läsa. Vissa delar känns så naturliga i mitt liv och andra inte alls. Som koncentration tex, det är något som alltid har varit bristvara hos mig. Korta stunder, inga problem men är man född nyfiken så är detta totala motsatsen för mig hahaha
Under senare år är det dock något jag tränar på. Jag minns en av dom första gångerna jag mediterade i grupp och att jag satt stilla i 45 min utan att märka hur tiden gick. Lika mycket som meditationen gav i sig lika lycklig var jag för vad jag åstadkommit.
Hur visar det sig på yogamattan, ja det är stora frågan. Dom gånger den funnits där har jag har helt fantastiskt möte med min kropp. Jag har känt rörelserna på ett helt annat sätt och det har varit lättare att lyssna på signalerna.

Jag får nog säga att denna grenen är något som jag behöver studera mycket mer.
Namaste
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar