fredag 12 juni 2015

Möta himmel och hav med yoga

I morgon ringer klockan tidigt bredvid min säng, i hallen står mattan redan klar och även en vattenflaska. Det är nu sommaren börjar och beachyogan har premiär. Varje lördagsmorgon hela sommaren kan jag yoga med skärgården som utsikt och himlen över huvudet. Yogan leds av den bästa Mia med en grymt sund inställning till livet och sig själv.
Det är Mia som påminner mig om min kropp och själ samt att dom hänger ihop i allt jag gör. Det är hon som lägger en hand på min axel och säger att jag ska vara snäll mot mig själv när hon ser att jag tvingar in mig i positioner som kroppen inte vill. När jag yogade som mest hade jag en balans och den saknar jag så. kanske får jag lite tillbaka av den känslan i morgon? Under en bar himmel och blicken ut över vatten.
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar