söndag 19 juli 2015

Att följa min egen väg

Jag har blivit kallad svarta fåret, annorlunda, stark, egen, lustig, spännande, otydlig, tydlig, utmanande, rastlös och så många andra saker.
Och ja alla ni som sätter mig i ett fack. Troligtvis har ni rätt, från era ögon sätt. För det är ni som valt hur ni ser på mig. 

Jag själv väljer från mina ögon att gå dit min väg leder mig. Där jag ser att jag gör nytta, påverka och där jag är mig själv, och om det är att vara allt det som andra ser så tack!

Det gör mig stolt att jag påverkat dig och förhoppningsvis till att du valt att gå dit du ska. För om det har gjort att du valt att backa och vända till att vara som någon annan ber jag om ursäkt. För det vore en sorg om du inte lever ditt liv som är ämnat för dig. Du är unik och det är det enda vi är lika andra på, att vi alla är unika. För just det som är så underbart, vi har alla fått detta livet till just det vi har. Ta hand om det, omge dig med människor som lyfter dig och låter dig vara den du är. 

/Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar